اخبار مجالس و عروسی

ساخت وبلاگ

«پیراهن بی تاب» در «باغ هنر»

برنامه‌ رادیویی «باغ هنر» كه از شنبه تا چهارشنبه از رادیو ایران پخش می‌شود، سه‌شنبه‌ها به نقد موسیقی روز اختصاص دارد.

 

به گزارش شبكه رادیویی ایران، عبدالله علایی تهیه كننده این هفته برنامه «باغ هنر» اعلام كرد: سه شنبه هشتم آذر قطعه «پیراهن بی تاب» اثری از احسان نظری نقد و بررسی می شود.

وی ادامه داد: این اثر با آهنگ سازی مهدی تفكری، شعری ازمهدی فرجی و تنظیم‌كنند گی شایان كریمی است.

علایی افزود: در این برنامه علاوه بر نقدهای فنی و محتوایی، یكی از معیارهای ارزیابی ترانه‌ها، احترام به درست‌نویسی و اصول و قواعد زبان فارسی است كه در راستای حفظ و پاسداشت زبان صورت می‌گیرد.

در نقد آهنگ، مخاطبان برنامه نیز در كنار منتقدان و در تماس با برنامه به نقد شفاهی آهنگ‌ها می‌پردازند.

در «باغ هنر» سه شنبه هشتم آذر با حضور مرتضی لطفی آهنگساز، خواننده و معلم آواز، خلیل شفیعی شاعر و منتقد، علیرضا امینی كارشناس موسیقی و وحید طاهر خانی كارشناس تركیب و نهایی ساز صدا قطعه «پیراهن بی تاب» نقد فنی و محتوایی می شود.

«باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه با اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۱۶:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

تنظیم كننده: سمانه حیدرزاده

 

مقالات دیگر: بزرگترین باغ تالار شرق تهران

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت: 20:38

شیرین کاری داماد دردسرساز شد!
خبر گذاری فارس - دامادی که روز عروسی به منظور آنچه خود شیرین کاری می‌نامد با تابوت وارد سالن تالار شد، مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفت.
داماد آمریکایی که قصد داشت روز عروسی خود "شیرین کاری" کند با خوابیدن در تابوتی که توسط ساقدوش‌ها حمل می‌شد وارد سالن مراسم شد و پس از آن مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

منتقدان معتقد بودند که این رفتار داماد نوعی بی احترامی به همسرش در روز ازدواج آنهاست و حتی برخی به همسر او پیشنهاد دادند به دلیل این کار او درخواست طلاق کند.

تشریفات مجالس عقد

ورود این داماد در تابوتی سیاه رنگ به سالن مهمانی در حالی که ساقدوش‌ها آن را حمل می‌کردند توسط یکی از مهمانان فیلمبرداری شد و با اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیش از ۸.۲ میلیون بازدیدکننده داشت که همین امر موجب خشمگین شدن داماد و انتقاد شدید از مهمانان شد.در شبکه‌های اجتماعی از جمله TikTok که این فیلم به اشتراک گذاشته شده بود بسیاری داماد را به دلیل این رفتار ناشایست خود مورد انتقاد قرار دادند و بازخورد‌های منفی زیادی را در پی داشت.
بسیاری از بازدیدکنندگان این فیلم اظهار کردند که اگر آن‌ها چنین رفتاری را با شریک زندگیشان در روز عروسی خود انجام می‌دادند، قطعاً مراسم قطع و آن پیوند از هم گسیخته می‌شد.

منبع: dailymail

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 130 تاريخ : شنبه 28 آبان 1401 ساعت: 15:04

کاهش هزینه ها و تشریفات گمرکی با آغاز فعالیت مرکز حما ونقل و بارگیری ارس
علی نوید در نشست با مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در ارس و مدیران گمرک و پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز، راه‌اندازی مرکز لجستیک ارس برای جابجایی کالاهای صادراتی و وارداتی را فرصتی برای رونق و احیای تجارت و ترانزیت در این منطقه عنوان کرد.‌

وی با بیان اینکه هدف ما احیای دوران طلایی تجارت و صادرات در منطقه آزاد ارس است، تصریح کرد: این منطقه استراتژیک در دهه‌های گذشته مورد توجه بازرگانان و تجار بوده و به زیرساخت‌های مهم لجستیکی همچون گمرک و راه‌آهن قدرتمند و انبارهای وسیع مجهز است.‌

مقالات دیگر: تشریفات مجالس

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی مرزی در جلفا و نوردوز و وجود زیرساخت‌های اساسی از یک سو و فعالیت شرکت‌های حمل‌و‌نقل مجرب و قوانین و مشوق‌های منطقه آزاد ارس از سوی دیگر امکان تبدیل این منطقه به هاب لجستیکی را فراهم کرده است.‌

وی از امکان واردات کامیون‌های ترانزیتی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل خبر داد و گفت: برای تسریع و تسهیل در بارگیری، صادرات و واردات کالا در مرکز لجستیک ارس، شرایط واردات خودروهای سنگین با برندهای مختلف و واگذاری به شرکت‌های حمل و نقل را فراهم کرده‌ایم.‌

نوید در پایان یادآور شد: با آغاز فعالیت مرکز حمل و نقل و بارگیری ارس، تشریفات گمرکی و هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری کاهش می‌یابد.

تجارت گردان

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 24 آبان 1401 ساعت: 16:25

انتخاب لباس داماد؛ نکاتی که باید در نظر بگیرید

دنبال سوروسات مراسم عروسی هستید؟ تبریک می‌گوییم که قرار است زیباترین روز زندگی‌تان را جشن بگیرید. حتما در حال حاضر دغدغه‌های زیادی دارید که لباس داماد هم یکی از آنهاست. هرآنچه را نیاز است درباره لباس داماد بدانید در این مقاله خواهید خواند. با ما همراه باشید.

کت‌شلوار ساده یا تاکسیدو؟

 

کت‌شلوار تاکسیدو نوعی لباس تجملاتی است. اگر می‌خواهید کراوات مشکی بزنید، قطعا کت‌شلوار تاکسیدو بهترین گزینه است. به‌جز کراوات یا پاپیون مشکی، چند تزئین جزئی دیگر هم تاکسیدو را از سایر کت‌شلوارها متمایز می‌کنند. در همه کت‌شلوارهای تاکسیدو، ساتن برگردان یقه حرف اول را می‌زند. وجه تمایز دیگر این نوع کت‌شلوار با بقیه مدل‌ها این است که جلوی کت فقط یک دکمه دارد و جیب‌های روی کت هم تزئینی هستند، یعنی در واقع این کت هیچ جیبی ندارد.

 

کت‌شلوار ساده هم علاوه بر اینکه برای شب عروسی‌تان انتخابی مناسب است، بسیار شیک و خوش‌پوش است و می‌توانید در مراسم‌های دیگر هم آن را بپوشید.

 

لباس داماد متناسب با فصل عروسی

لباس مناسب پاییز و زمستان

اگر قرار است در فصلی سرد عروسی بگیرید، بهتر است برای کت‌شلوار عروسی‌تان پارچه سنگین‌تری انتخاب کنید. کت‌شلوار پشمی یا تاکسیدو پشمی گزینه‌های مناسبی هستند.

 

کت‌شلوار سه‌تکه گزینه مناسب دیگری است. دلیلش هم واضح است؛ جلیقه شما را گرم‌تر نگه می‌دارد.

 

پاییز زمان مناسبی برای پوشیدن کت‌شلوار فاستونی است. فاستونی جزو پارچه‌های پشمی با بافت ساده محسوب می‌شود و پوشیدن کت‌شلوار فاستونی انتخابی درخور برای شب عروسی‌تان است.

 

اگر عروسی در زمستان است، کت‌شلوار مخملی تیره انتخابی مناسب است. مخمل جنسی خاص و زیبا دارد و شما را ستاره مجلس می‌کند.

 

لباس مناسب بهار و تابستان

برگزاری عروسی در بهار و تابستان خیلی طرف‌دار دارد و دست شما را برای انتخاب کت‌شلوار مناسب باز می‌گذارد. کت‌شلوار دوتکه انتخاب خوبی برای تابستان است.

 

کت‌شلوارهای نخی یکی از گزینه‌های مناسب هستند. اگر مراسمی خودمانی دارید، می‌توانید کت‌شلواری از جنس لینن بخرید. این کت‌شلوارها در عین شیک‌بودن بسیار هم راحت هستند. لینن پارچه سبکی دارد و انتخاب خوبی برای پوشیدن در تابستان است.

مقالات دیگر: باغ عروسی در تهران

پوشیدن جلیقه با کت‌شلوار عروسی

جلیقه بپوشیم یا نپوشیم؟ این سؤال بیشتر دامادهاست. جلیقه‌پوشیدن واقعا باکلاس است. عروسی‌تان مهم‌ترین روز زندگی شماست. چرا جلیقه نپوشید؟ شما می‌توانید جلیقه را حتی با تاکسیدو هم بپوشید. در واقع پوشیدن آن ظاهر کت‌شلوار تاکسیدو را رسمی‌تر هم می‌کند.

 

کت یک‌طرف‌دکمه یا دوطرف‌دکمه؟

اگر تصمیم دارید در جشن عروسی‌تان تاکسیدو بپوشید، کت یک‌طرف‌دکمه بهترین گزینه است. بیشتر کت‌های رسمی هم یک ردیف دکمه دارند. اصلا به‌‌ندرت می‌توان تاکسیدوی دوطرف‌دکمه پیدا کرد. کت‌های دوطرف‌دکمه برای همه جذاب نیستند. علاوه بر این، باید به‌خوبی طراحی شوند، چون بعدا هر نوع تغییر در آنها دشوار است. کت‌های یک‌طرف‌دکمه کاربردی‌ترند و بر هر تنی می‌نشینند.

 

انتخاب یقه کت

۳ نوع یقه کت‌شلوار داریم. شاید فکر کنید مدل یقه مهم نیست، اما یقه تغییری نامحسوس و در عین حال تأثیرگذار در کت‌شلوار ایجاد می‌کند.

 

۱. یقه ناچ

اصلی‌ترین یقه‌ کت‌شلواری یقه ناچ است. این یقه طرحی وی شکل در دو طرف دارد. یقه ناچ هم در کت‌شلوارهای رسمی و هم کت‌شلوارهای راحتی استفاده می‌شود.

 

۲. یقه پیک

این مدل یقه فقط برای کت‌های رسمی مناسب است و در برای موقعیت‌های غیررسمی استفاده نمی‌شود. چه کت‌شلوارتان ساده باشد و چه تاکسیدو، این مدل یقه برای آن مناسب است. اگر می‌خواهید روز عروسی‌تان کت‌شلوار خیره‌کننده و زیبایی داشته باشید، کت‌شلواری بخرید که یقه‌اش پیک باشد.

 

۳. یقه شال

یقه شال یقه‌ای رسمی‌تر از یقه پیک است. این یقه را بیشتر روی کت تاکسیدو می‌بینید.

 

انتخاب رنگ لباس داماد

فصل یکی از عواملی است که در هماهنگ‌کردن رنگ کت‌شلوار با پیراهن و کراوات نقش مهمی دارد. استفاده مجدد از کت‌شلوار عروسی هم می‌تواند عامل مهمی برای انتخاب رنگ لباس داماد باشد.

 

۱. کت‌شلوار مشکی

کت‌شلوار مشکی رسمی‌ترین لباسی است که داماد می‌تواند بپوشد. اگر مراسم عروسی‌تان جشنی رسمی است، کت‌شلوار مشکی انتخاب خوبی است، اما اگر جشنتان مهمانی خودمانی است، می‌توانید رنگ شادتری بپوشید.

 

۲. کت‌شلوار سورمه‌ای

سورمه‌ای رنگ بی‌نظیری است، بیش از حد رسمی نیست و با بسیاری از رنگ‌های دیگر ترکیبی عالی می‌سازد. ترکیب کت‌شلوار یا تاکسیدوی سرمه‌ای با پاپیون مشکی، پیراهن سفید و دستمال‌جیبی سفید ترکیبی جذاب و زیباست.

 

۳. کت‌شلوار آبی

کت‌شلوار آبی کمی رسمی‌تر از کت‌شلوار سرمه‌ای است. آبی رنگ شادی و جشن است. با پوشیدن کت‌شلوار این‌رنگی، علاوه بر اینکه رنگ روشن و شادی می‌پوشید، جذاب هم به نظر خواهد رسید. امکان استفاده مجدد از این کت‌شلوار هم زیاد است.

 

۴. کت‌شلوار خاکستری

خاکستری یکی دیگر از رنگ‌های رسمی و جذاب است. هرچه کت‌شلوار خاکستری‌تان تیره‌تر باشد، تیپ رسمی‌تری دارید. اگر عروسی شما بیشتر جنبه خودمانی دارد، خاکستری روشن انتخاب مناسبی است. لباس داماد خاکستری‌رنگ همیشه مد است. در ضمن، این کت‌شلوار بعدها هم بسیار به دردتان خواهد خورد.

 

انتخاب پیراهن برای لباس داماد

پیراهن مناسب تأثیر زیادی بر ظاهر کت‌شلوارتان می‌گذارد. سفید رسمی‌ترین رنگ برای روز عروسی است. پیراهن سفید رنگ کت‌شلوار شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

منبع: https://www.chetor.com/

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 142 تاريخ : جمعه 29 مهر 1401 ساعت: 20:36

آداب مهمانی رفتن
/ در مهمانی جایی بنشینید که میزبان برایتان تعیین کرده.

/ بهتر است هدیه ببرید، به خصوص اگر برای اولین بار به خانه فردی دعوت می‌شوید. البته نه الزاماً هدیه گران‌بها. 

/ به میزبان و سایر مهمان‌ها حس خوبی بدهید.

/ رازداری از اصول مهمانی رفتن است. ارادی یا غیرارادی مهمان در جریان برخی امور خانه میزبان قرار می‌گیرد. در این شرایط مهم‌ترین اصل اخلاقی، رازداری و حفظ حریم میزبان است.

مقالات دیگر: اجاره باغ برای مهمانی

/ تُن صدا و نحوه صحبت کردن خود را کنترل کنید.

/ در میهمانی موبایل‌ها خاموش لطفاً!  اگر تماس ضروری دارید آن را روی حالت سکوت قرار دهید. اگر می‌خواهید با تلفن صحبت کنید با اجازه میزبان از فضای دیگری استفاده کنید. بعضی‌ها به محض برقرار شدن سکوت گوشی‌هایشان را بر می‌دارند و با آن سرگرم می‌شوند. حتی اگر میزبان ساکت است سعی کنید خودتان باب گفتگوها را باز کنید و در صحبت‌ها پیش‌قدم شوید. 

/ موضوع مناسب برای صحبت انتخاب کنید، به گونه‌ای که فرد مقابل از هم‌صحبتی با شما لذت ببرد. ضمناً مهمانی جای خوبی برای گفتن مسائل و مشكلات نیست.

/ از طعم غذا، عطر چای، تزئینات خانه و… تعریف کنید. البته به حدی که زیاده‌روی و چاپلوسی برداشت نشود. 

/ بدون اجازه به وسایل میزبان دست نزنید. هرچند بهتر است اصلاً این کار را نکنید مگر به ضرورت.
/ به دیگر جاهای منزل میزبان سرکشی نکنید مگر این که خودش شما را برای کار خاصی مثل نماز به اتاقی هدایت کند.

/ اگر میزبان باید کارهای زیادی انجام دهد به او پیشنهاد کمک بدهید. اگر نپذیرفت زیاد اصرار نکنید و سعی کنید با رویی گشاده و یک گفتگوی دوستانه اوقات خود را با او سپری کنید.

/ درِ گوشی حرف نزنید.

/ مواظب بچه خودتان و میزبان باشید. اگر بچه میزبان نسبت به شما بی‌ادبی یا فرزندتان را اذیت کرد اجازه ندارید او را تربیت کنید. 

/ برای ترک مهمانی نفر آخر نباشید. 

/ هنگام خداحافظی سعی کنید از همه با خوشرویی خداحافظی کنید.

/ هر رفتی یک آمدی دارد. در یک موقعیت مناسب از میزبان دعوت کنید. اگر میزبان برایتان سنگ تمام گذاشته بود اما شما چندان مهارتی در میزبانی ندارید، می‌توانید او را به یک رستوران مناسب دعوت کنید.

منبع: https://hourgan.ir/

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 17 مهر 1401 ساعت: 16:36

6 قانون ساده برای ست کردن لباس های مجلسی
آماده شدن برای یک مهمانی و مراسم رسمی مانند عروسی و دیگر مراسم یکی از پر دغدغه ترین موضوعات برای خانم ها است.
به گزارش بولتن نیوز، آماده شدن برای یک مهمانی و مراسم رسمی مانند عروسی و دیگر مراسم یکی از پر دغدغه ترین موضوعات برای خانم ها است. خانم ها معمولا مدت زمان بسیاری را برای انتخاب لباس مجلسی و مدل مو و آرایش خود اختصاص می دهند که شاید در نهایت هم نظر آنها را جلب نکند. باید این موضوع را نیز در نظر داشت که هر دوره ای ترند مخصوص به خود را دارد و خوش تیپ بودن در همه دوره ها موضوع ثابتی نخواهد بود. اما قوانین و اصول با گذشت زمان تغییر نمی کنند. ما در ادامه به چند قانون ساده برای ست کردن لباس های مجلسی اشاره می کنیم. پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

انتخاب بدون ریسک پیراهن
انتخاب هایی مانند کت و دامن، بلوز  و شلوار و غیره اگر چه شیک و زیبا است اما انتخاب پیراهن همواره و در همه موقعیت ها توصیه می شود زیرا یک لباس مرسوم بوده و با یک مدل موی زیبا و ساده و یک آرایش ساده بسیار جذاب خواهد شد. برای انتخاب لباس مجلسی می‌توانید انواع مدل شیک و جدید پیراهن مجلسی زنانه ایرانی یا خارجی آنها را با  قیمت  ارزان تر به صورت اینترنتی خرید کنید. خرید اینترنتی نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند؛ بلکه به لحاظ اقتصادی نیز برای شما به صرفه تر خواهد بود.

همراه داشتن کیف
معمولا در مهمانی های مجلسی همراه داشتن یک کیف کوچک یا متوسط می تواند استایل شما را خاص تر کند. کیف های بزرگ حتی اگر مجلسی هم باشند برای همراه داشتن در یک مجلس عروسی مناسب نیستند. بنابراین بهتر است یک کیف کوچک و ظریف برای حمل لوازم ضروری خود در عروسی مثل موبایل و لوازم آرایشی و پول همراهتان داشته باشید. بهتر است جنس کیف و کفش  با یکدیگر هم خوانی داشته باشند. مثلا اگر در فصل پاییز از کیف چرمی استفاده می کنید، باید کفش هایتان نیز در همین جنس باشد.

مقالات دیگر: گرانترین باغ تالار تهران

انتخاب اکسسوری مناسب
انتخاب اکسسوری مناسب هم در کنار لباس مجلسی به شیک پوش بودن شما کمک می کند. شما می توانید برای این کار از تل، گل سر، گوشواره، عینک و دیگر زیورالات استفاده کنید و رنگ آن را با رنگ زمینه لباس خود ست کنید. به خاطر داشته باشید که در استفاده از اکسسوری و زیور آلات زیاده روی نکنید تا با این کار زیبایی آنها بیشتر به چشم بیاید. ایجاد کردن شلوغی ظاهری به خصوص در  استفاده از طلا و جواهرات ظاهر خوشایندی نخواهد داشت.

اجتناب از پوشیدن لباس کوتاه
بهتر است از پوشیدن لباس های خیلی کوتاه در مجالس رسمی هم خودداری کنید زیرا این کار نه تنها احترام به میزبان، بلکه احترام به خود شما است. شما می توانید از لباس هایی استفاده کنید که بلند هستند اما در قسمت جلو یا پهلو چاک دارند. این لباس ها در کنار زیباتر و شیک تر بودن به راحتی نیز با کفش پاشنه بلند شما را جذاب تر خواهند کرد. تونیک دخترانه  بلند و رسمی در این زمینه برای مهمانی رسمی می تواند شیک ترین  مدل باشد. هنگام خرید تونیک های جدید خانگی متوجه می‌شوید که معمولا جنس نخی دارند اما شما می توانید انواع حریر و مجلسی تر آن را انتخاب کرده و با یک ساپورت به راحتی آنها را ست کنید.

انتخاب لباس گیپور
انتخاب لباس های گیپور یا تور هم برای مراسم های مجلسی گزینه خوبی خواهند بود. اما باید دقت کنید که رنگ آنها شیری  و یا کرم نباشد به خصوص در مراسم عروسی که این رنگ ها مختص لباس عروس است. شما می توانید می‌توانید از لباس‌های گیپور و تور در رنگ ‌های متنوع و زیبایی دیگری مثل مشکی، آبی و حتی گیپورهای دو رنگ و چند رنگ و پولک دوزی شده که این روزها محبوبیت زیادی هم پیدا کرده‌ است، به صورت یک لایه یا دولایه استفاده کنید.

انتخاب کفش راحت
همه می دانیم که  اغلب خانم ها در مجالس مختلف علاقه به پوشیدن کفش های پاشنه بلند دارند. اما با این کار و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه شما به سرعت خسته شده و تنها می خواهید بنشینید. بنابراین بهتر است کفشی را انتخاب کنید که بتوانید با آن مدتی را راه بروید و در کنار زیبایی که دارد، با آن راحت باشید. اگر هم می خواهید کفش پاشنه بلند را انتخاب کنید، باید روش درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند را بدانید و این طور نباشد که اولین بار آن را در یک عروسی تجربه کنید. اگر این کار برای شما سخت است کفشی تهیه کنید که راه رفتن با آن ساده باشد. در این زمینه کفش‌های لژدار که اختلاف ارتفاع پنجه و پاشنه آن‌ها کم است و یا کفش‌های پاشنه بلوکی و کفش‌ هایی که در قسمت مچ پا دارای بند هستند بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت: 16:20

«مادر ایران» به حوزه هنری رفت
نمایشگاهی از نقاشی، عکس و چیدمان با عنوان «مادر ایران » این روزها میهمان حوزه هنری اصفهان شده است.

این نمایشگاه همراه با نقاشی استاد مصطفی شعرباف و  اجرای زنده در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد.

مقالات دیگر: برگزاری نمایشگاه در تهران

این نمایشگاه حاصل آثاری از اساتیدی همچون مرتضی اکبری، علیرضا جلیلی‌فر، مهدی کریمی سودرجانی، وحید مومن‌زاده و روح‌الله جوانی است. چیدمان این نمایشگاه را نیز اساتیدی همچون مجتبی مجلسی، حمیدرضا کشاورزی و حامد مغروری برعهده داشته اند.

نمایشگاه «مادر ایران» به مناسبت هفته دفاع مقدس از پنجشنبه هفتم مهرماه ساعت 17 آغاز شده و تا 19 مهرماه در خیابان استانداری گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی برگزار می‌شود و علاقمندان می توانند برای دیدن آثار این هنرمندان به این عمارت مراجعه کنند.
منبع: نصف جهان

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 141 تاريخ : شنبه 9 مهر 1401 ساعت: 22:38

بهره‌مندی خانواده‌های "پُر نوزاد" از خدمات کمیته امداد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات حمایتی به ۲۷ خانواده پرنوزاد دارای فرزند چند قلو ( سه قلو و بیشتر) تهرانی خبر داد.
 
 
به گزارش ایسنا، جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد حوزه حمایت‌های اجتماعی کمک به تأمین هزینه‌های مورد نیاز خانواده‌های پرنوزاد (سه قلو و بیشتر) نیازمند واجد شرایط است، گفت: در قالب این خدمت بخشی از هزینه‌های این گروه از جامعه هدف به صورت کمک‌های بلاعوض و معوض ارائه می‌شود.
 
 
وی افزود: خانواده‌های پر نوزاد (سه قلو و بیشتر ) پس از بررسی نیازمندی از خدمات این نهاد در قالب کمک معیشت، کمک هزینه خرید مسکن و اشتغال زایی بهره‌مند می‌شوند.
 
 
مرادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ خانواده تهرانی دارای فرزند پرنوزاد ( سه قلو و بیشتر) از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۷۶۰ میلیون تومان در قالب کمک معیشت، کمک هزینه خرید مسکن و وام قرض الحسنه ضروری برای خرید مسکن پرداخت شده است.
مقالات دیگر: جشن تعیین جنسیت
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، یادآور شد: همچنین ماهیانه با همکاری یکی از مراکز نیکوکاری کمک هزینه خرید شیر خشک و پوشک تا پایان ۲۴ ماهگی کودکان به‌حساب هر خانوار واریز می‌شود.
 
 
وی همچنین به خدمات ارائه شده به خانواده های تحت حمایت آسیب دیده از سیل مردادماه فیروزکوه اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۸ خانواده آسیب دیده از سیل از کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل، ودیعه مسکن امانی و کمک موردی به مبلغ ۱۷۳ میلیون تومان برخوردار شدند.
 
 
مرادی با اعلام برگزاری کارگاه‌های آموزش مدیریت بحران، افزود: با همکاری آتش نشانی و هلال احمر ۱۳۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از کارگاه های آموزش مدیریت بحران با هدف مقابله با حوادث طبیعی از جمله آتش سوزی، سیل و زلزله برخوردار شدند.
اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 19:26

برگزاری آیین جشن دانش آموختگی در دانشگاه یزد
کلانتری گفت: هرساله حدود ۳۴۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه یزد پذیرفته می‌شوند و حدود ۲۸۰۰ نفر نیز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

مقالات دیگر: جشن فارغ التحصیلی

رئیس دانشگاه یزد تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه را از ابتدا تاکنون حدود ۵۳ هزار نفر بیان کرد.

کلانتری گفت: در آیین دانش آموختگی دانشجویان این دانشگاه که به صورت سراسری و عمومی برگزار شده از همه رشته‌ها دانشجویانی به نمایندگی حضور دارند و این گونه مراسم‌ها در هر دانشکده نیز برگزار می‌شود.
او گفت: در کنار جشن فارغ التحصیلی از دانشجویان برتر و حائز رتبه‌های ملی و بین المللی در زمینه‌های مختلف تجلیل به عمل می‌آید.

رئیس دانشگاه یزد به فارغ التحصیلان توصیه کرد: در کنار فراگیری دانش، تعهد داشته باشند و به مردم خدمت کنند.

او گفت: امروز جامعه ما بیش از هر چیز به فارغ التحصیلانی نیاز دارد که بتوانند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند.

کلانتری با اشاره به مشغولیت جمع زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه یزد در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: خروجی این شرکت‌ها و محصولات فن آور می‌تواند گره‌ای از مشکلات جامعه را حل کند و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 16:08

هفدهمین دوره جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان تهران برگزار شد
در مراسمی که با حضور مسئولین کشوری و لشگری در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد از تعاونی های برتر استان تهران تجلیل شد.

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفدهمین دوره جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان تهران اظهار داشت: بخش مردمی تعاون باید تقویت شود تا بخش دولتی آن قدرتمند شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد سه بخش دولتی، تعاون و خصوصی است، گفت: عزم و اراده دولت برای توسعه بخش تعاون وجود دارد که امیدواریم در ماه‌های پیش رو شاهد ارتقای این بخش باشیم.
حامد ویس کرمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این مراسم، ضمن تبریک هفته تعاون به تلاشگران و فعالان این حوزه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دولت مردمی است، اظهار داشت: بخش تعاون می‌تواند به عنوان یک نهاد اقتصادی و اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای مردمی کردن دولت و تحقق شعار دولت مردمی باشد.
وی گفت: جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران با هدف انتخاب و معرفی تعاونی های الگو و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن نمونه های موفق به بخش تعاون برگزار شد.
وی با بیان اینکه تعاونی‌ های کاندیدای کسب عنوان «تعاونی برتر» ، پس از ثبت نام با شاخص های کمی و کیفی ارزیابی شده‌اند، گفت: این تعاونی‌ها در گرایش‌های تامین نیاز تولیدکنندگان، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز صنوف، تعاونی های تولیدی و توزیعی، معدنی، کشاورزی، مسکن، عمران، خدمات، اعتبار، حمل و نقل، فرش دستباف و… به عنوان تعاونی های برتر انتخاب شدند.
وی با اشاره به این که تعاونی ها عامل توزیع عادلانه سرمایه و ثروت در بین مردم هستند، افزایش سطح همبستگی مردم را از ثمرات توسعه فرهنگ تعاون دانست.
ویس کرمی ضمن اشاره به استقبال ۱۸ برابری تعاونگران استان تهران از جشنواره امسال، نسبت به سال گذشته از ایجاد ۲۳۴ تعاونی با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال اول دولت سیزدهم در استان تهران خبر داد.
وی با اشاره به نقش مهم تعاونی ها در گسترش اقتصاد مردمی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار و ۳٠٠ تعاونی در استان تهران به ثبت رسیده که بیش از ۱۱ هزار تعاونی با حدود ۵۹۰ هزار شغل در حال فعالیت هستند.
وی همچنین از رشد ۹۸ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در تعاونی‌های مسکن، رشد ۱۵ درصدی نظارت بر تعاونی‌ها، رشد ۱۹۰ درصدی در ساماندهی و کمک به فعالسازی تعاونی های غیرفعال در چند ماه اخیر سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش به تعاونی های استان تهران ارائه شده است.
محسن منصوری استاندار تهران نیز در این مراسم از ارتقای سهم تعاونی‌ها خبر داد و گفت: دولت سیزدهم با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی بخش زیادی از مشکلات را حل کرد.
سید امیرحسین جوزی سرپرست دفتر آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، اظهار داشت: ۲ رویکرد کیفی و کمی برای رتبه‌بندی تعاونی‌ها در سامانه ‌تعاون درنظر گرفته شده است. یک هزار و ۲۰۰ امتیاز و شاخص برای انتخاب تعاونی‌ها وجود دارد که براساس آن برترین تعاونی‌ها انتخاب می‌شوند.
جوزی با تاکید بر اینکه اعتقاد به باور تعاون را باید در جامعه ترسیم کرد گفت: همزمان با هفته تعاون نمایشگاه رسم تعاون را در برج میلاد برگزار کردیم که با استقبال خوب مسئولان و تعاونگران همراه بود.
وی با اشاره به اینکه باید رویکردهای جدید تعاون را برای نسل جدید از طریق ظرفیت آموزش و پرورش ‌نهادهای فرهنگی و علمی ترویج کنیم گفت: اندیشکده تعاون با برگزاری رویدادی، پیشنهادهایی را برای معرفی بخش تعاون به سازمان های مردم نهاد و مجموعه های مختلف ارائه کرد.
جوزی از تعاونگران درخواست کرد تا با هم افزایی و همفکری تعاونگران، شاهد شکوفایی این بخش در اقتصاد کشور باشیم.
خان بلوکی رئیس اتاق تعاون استان تهران در این مراسم گفت:در این اتاق سعی می کنیم به نحو مطلوب خواسته های اعضای تعاون را مطالبه و مشکلات را رفع کنیم.

مقالات دیگر: بهترین باغ تالار تهران

اخبار مجالس و عروسی...
ما را در سایت اخبار مجالس و عروسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین yakendlux بازدید : 155 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 2:32